melon_watermelon22

Καρπούζι και πεπόνι: τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά φρούτα στο μικροσκόπιο

 Καρπούζι.

Όλοι τρέχουμε να προλάβουμε λίγη από τη ζουμερή και γλυκιά «καρδιά» του, ακόμη, όμως, και τα σημεία του με τα περισσότερα κουκούτσια είναι ιδιαιτέρως  δροσερά και ευεργετικά   τώρα το καλοκαίρι. Το  καρπούζι  μπορεί να ταιριάξει στη  σαλάτα  μας ή να φαγωθεί μόνο του και όσο πιο παγωμένο είναι, τόσο το καλύτερο.

 Διατροφική αξία:  1 φλιτζάνι κομμένο καρπούζι (περίπου 150 γραμμάρια) αποδίδουν  46 θερμίδες  , 0% λιπαρά, 0% χοληστερόλη, το  20% της βιταμίνης C  που χρειαζόμαστε καθημερινά, το 17% της βιταμίνης Α που χρειαζόμαστε καθημερινά, αλλά και ποσότητες καλίου, βιταμίνης Β-6, μαγνησίου και σιδήρου.

 Οφέλη:  Λόγω του ότι αποτελείται κατά περίπου  91% από νερό  , το καρπούζι είναι άκρως  ενυδατικό  , παρέχοντάς μας μέρος της ποσότητας νερού που χρειαζόμαστε καθημερινά, ειδικά τώρα το καλοκαίρι. Είναι ελαφρώς  διουρητικό  και χάρη στο κάλιο συμβάλλει στη  ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης  , ενώ μας παρέχει  αντιοξειδωτική δράση  , χάρη στα καροτενοειδή του και το λυκοπένιο, καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες που είναι υπεύθυνες για τη φθορά του οργανισμού. Ακόμη, η βιταμίνη C  τονώνει το ανοσοποιητικό  μας και μας κρατά γερούς απέναντι σε ασθένειες, ενώ η βιταμίνη Α  ενισχύει την όρασή μας. 

1-54

Πώς να διαλέξετε το καλύτερο: Πριν αγοράσετε καρπούζι,  χτυπήστε το ελαφρά κάπου στη μέση  . Αν ο ήχος που βγάλει είναι κούφιος και «καμπανιστός», τότε είναι καλής ποιότητας. Σε περίπτωση που ο ήχος ακουστεί συμπαγής, προχωρήστε στο επόμενο, καθώς μάλλον δεν έχει ωριμάσει ακόμα καλά.

 Πεπόνι.

Πολλοί το κατατάσσουν ανάμεσα στα  10 πιο θρεπτικά φρούτα  και το άρωμά του είναι άκρως καλοκαιρινό. Ανταγωνίζεται στα… ίσα το καρπούζι και η αλήθεια είναι ότι οι λάτρεις του είναι άπειροι, αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνες και… «φτωχό» σε θερμίδες. Μπορείτε να το απολαύσετε μέσα στο γιαούρτι, τη σαλάτα σας, σκέτο, σε smoothies και να… ρουφήξετε όλα του τα οφέλη και τη δροσιά του, χωρίς τύψεις.

 Διατροφική αξία:   1 φλιτζάνι κομμένο  πεπόνι  (περίπου 20 κομμάτια) αποδίδουν  60 θερμίδες  , 0% λιπαρά και χοληστερόλη, το 11% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε κάλιο, 1,4 γραμμ. φυτικών ινών, το  51% της βιταμίνης C  που χρειαζόμαστε καθημερινά και ποσότητες σιδήρου, μαγνησίου, βιταμίνης Β6, ασβεστίου, βιταμίνης Α.

 Οφέλη:   Η περιεκτικότητά του σε νερό φτάνει το  85%   και γι’ αυτό αποτελεί άλλο ένα άκρως  ξεδιψαστικό και ενυδατικό  φρούτο. Η βιταμίνη C που μας χαρίζει σε μόλις 1 φλιτζάνι κομμένου πεπονιού είναι η μισή από αυτή που χρειαζόμαστε την ημέρα, που σημαίνει ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην  ενίσχυση του ανοσοποιητικού  μας και στην προφύλαξή μας από ασθένειες. Όπως και το καρπούζι συμβάλλει στη  ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης  χάρη στο κάλιο, ενώ παίζει ρόλο και στην  ενέργεια του οργανισμό,   χάρη στη βιταμίνη Β-6 και το φυλλικό του οξύ. Έχει  αντιγηραντικές και αντικαρκινικές ιδιότητες  χάρη στην αντιοξειδωτική καροτίνη και τη βιταμίνη C, ενώ κάνει επίσης καλό στην όραση.

1-55

 Πώς να διαλέξετε το καλύτερο:   Προτιμήστε τα μοσχομυριστά πεπόνια με  έντονη μυρωδιά  και ψηλαφίστε το καλά για να αποφύγετε αυτό που έχει μαλακά σημεία ή ρωγμές. Ακόμη, φροντίστε η φλούδα του να είναι  χοντρή  , χωρίς σημάδια.

 

Πηγή : superfood.blogy.gr